Colecționari: cum să comunici cu ei

Datoriile nu tolerează întârzierile. Dacă ați întârziat rambursarea împrumutului și a dobânzii la acesta, colectorii se pot alătura cazului, care vă vor îndemna să plătiți facturile. Vă spunem cum să faceți comunicarea cu ei, dacă nu plăcută, atunci constructivă.

Colectorul este un specialist în returnarea datoriilor restante. Creditorii atrag colecționarii dacă nu rambursați datoria sau nu efectuați plăți obligatorii la timp. Uneori, colectorul acționează pur și simplu ca agent în numele creditorului, reamintindu-vă cu tărie că trebuie să rambursați împrumutul. Și uneori vă poate depăși datoria-și apoi va încerca să recupereze datoria restante deja în favoarea sa.

Nu trebuie să vă fie frică de colecționarii legali. Ei nu intimidează debitorul să ramburseze împrumutul cu orice preț, ci doar descriu posibilele perspective și împreună cu dvs. căutați o modalitate de a rezolva problema datoriei. Dar ar trebui respectate câteva reguli de comunicare cu colecționarii.

Negociați direct cu creditorul - atunci nu va trebui să vă familiarizați cu colectorul

În viață, desigur, totul se întâmplă. Din cauza unui salariu întârziat, a unei boli sau pur și simplu a uitării, este posibil să pierdeți termenul de plată a împrumutului. Dacă înțelegeți că, din motive obiective, nu veți putea rambursa datoria la timp, contactați creditorul. În mod ideal, în avans, înainte de a întârzia plata și de a vă distruge istoricul de credit în acest fel. Puteți, de exemplu, să cereți să vă amânați sau să restructurați un împrumut — modificați termenii și sumele plăților. Banca, desigur, nu este obligată să facă acest lucru, dar vă poate întâlni la jumătatea drumului.

Dacă încă întârziați cu plata și reprezentanții unei bănci, o organizație de microfinanțare (MFO) sau o cooperativă de credit de consum (CPC) vă sună deja pentru a afla motivul întârzierii și pentru a vă avertiza cu privire la penalități, explicați-vă sincer situația. Nu vă fie teamă să rezolvați direct problemele-este mai profitabil atât pentru dvs., cât și pentru creditor să rezolvați lucrurile fără implicarea unor persoane special instruite. Veți evita sancțiunile și amenzile inutile care picură pentru fiecare zi de întârziere și, în plus, stresul din cauza presiunii psihologice.

Verificați colectorul în registrul de stat

Dacă ascundeți sau persistați și nu plătiți, creditorul poate contacta colectorul. În același timp, creditorul — fie că este o bancă, o IFM, un CPC sau o persoană fizică — este obligat să vă informeze în termen de 30 de zile lucrătoare că a angajat un colector. Dacă creditorul v-a vândut datoria către colector, ar trebui să primiți o notificare de cesiune a drepturilor de creanță.

Creditorul poate atrage o singură agenție de colectare. Dacă un colecționar vă sună, dar scrisoarea oficială nu a sosit încă, verificați mai întâi dacă este un fraudator. Prin lege, numai un reprezentant al unei agenții de colectare incluse în registrul de stat poate comunica cu dvs. despre datoriile restante. Dar, de asemenea, puteți refuza să comunicați cu el până când primiți o notificare oficială.

Aflați regulile prin care colectorii ar trebui să lucreze

Mai recent, colecționarii au aplicat aproape orice măsură de influență psihologică debitorilor și, uneori, au ajuns la fizic. Comportamentul lor nu a fost reglementat în niciun fel. Dar din ianuarie 2017, a intrat în vigoare o lege care descrie clar ce pot face și ce nu. Acum colecționarii ar trebui să fie extrem de corecți și politicoși.

Principala regulă: colectorii nu ar trebui să fie intruzivi și cu atât mai mult să vă provoace vreun rău. Dacă simțiți o presiune excesivă, acesta este un semn clar că colectorul reacționează excesiv.

Colectorul poate

  •  Te sun:
de la 8:00 la 22: 00 în zilele lucrătoare și de la 9: 00 la 20: 00 în weekend și sărbători;

nu mai mult de o dată pe zi, de două ori pe săptămână și de opt ori pe lună

Colectorul trebuie să menționeze numele său și numele creditorului pe care îl reprezintă.

  •  Trimite mesaje telegrafice, text și voce:
de la 8:00 la 22: 00 în zilele lucrătoare și de la 9: 00 la 20: 00 în weekend și sărbători;

nu mai mult de două ori pe zi, de patru ori pe săptămână și de 16 ori pe lună

Mesajele trebuie să conțină numele creditorului și numele colectorului, numărul de telefon de contact și un memento al datoriei restante — fără a specifica dimensiunea și structura acestuia.

  •  Să te văd nu mai mult de o dată pe săptămână.
  •  Comunicați cu rudele sau cu terțe părți:
dacă v-ați dat consimțământul scris în acest sens (l-ați fi putut semna atunci când ați luat un împrumut sau un împrumut), iar cei dragi nu au fost de acord

Familia și prietenii dvs. pot refuza comunicarea ulterioară cu colectorul în orice moment — chiar verbal, în timpul unei conversații telefonice cu el. Dacă doriți să vă retrageți consimțământul de a interacționa cu Terți, trebuie să trimiteți o cerere creditorului sau colectorului: printr-un notar, prin scrisoare recomandată cu o notificare sau personal sub o chitanță.

În contractul dvs. cu creditorul, ar putea fi prescrise alte metode sau frecvența relației cu colectorul, dar aveți întotdeauna dreptul să le refuzați.

Colectorul nu poate

  •  Ascundeți numărul de telefon și adresa de e-mail
  •  Să exercite presiune psihologică și să umilească și mai mult
  •  Să furnizeze informații incorecte: cu privire la valoarea datoriilor și a condițiilor de rambursare; contestații la instanță și urmărirea penală
Chiar dacă colectorul depășește datoria, condițiile împrumutului sau împrumutului — valoarea datoriei, dobânzile, penalitățile și amenzile — rămân aceleași. Dar le puteți reduce prin semnarea unui nou contract deja cu colectorul.

  •  Să înșele cu privire la statutul lor: să declare afilierea lor la agențiile guvernamentale
  •  Divulgarea informațiilor despre dvs. și datoria dvs. către terți, inclusiv pe Internet sau prin alte mijloace publice
  •  Folosiți forța fizică sau metode periculoase pentru viața și sănătatea dvs. sau amenințați să faceți acest lucru
  •  Distruge sau deteriora proprietatea dumneavoastră sau amenință să facă acest lucru
Dacă colecționarul a încălcat aceste reguli și prin acțiunile sale v-a provocat pierderi sau pur și simplu daune morale, organizația de colectare se confruntă cu o amendă de până la 2 milioane de ruble.

Unde să vă plângeți?

Dacă credeți că drepturile dvs. au fost încălcate de o bancă, MFO sau CPC, de exemplu, nu v-au informat la timp că v-au transferat datoria către colector, trimiteți o plângere la Banca Rusiei printr-un formular special.

Dacă sunteți sigur că colecționarii vă încalcă drepturile, contactați Serviciul Federal al executorului judecătoresc.

Dacă vorbim despre încălcări grave, cum ar fi amenințările la adresa vieții și sănătății, scrieți o declarație poliției.

În ce cazuri nu pot fi obligat să plătesc o datorie?

Nimeni nu poate cere rambursarea datoriei de la tine dacă:

  •  sunteți tratat într-un spital;
  •  au fost lipsiți de capacitate juridică sau au fost limitați în aceasta;
  •  persoana cu handicap din primul grup;
  •  sau un minor (cu excepția cazului în care instanța sau autoritatea de tutelă și tutelă te — a recunoscut ca fiind pe deplin capabil-un minor emancipat).
Dar toate aceste cazuri au nevoie de confirmare. Și, în plus, datoria în sine nu dispare nicăieri, amenzile și penalitățile continuă să o crească. Da, nimeni nu vă va deranja cu apeluri și scrisori, dar creditorii dvs. pot recupera în continuare datoria de la dvs. prin intermediul instanței.

Dacă ați început procedura de faliment, comunicarea dvs. cu creditorii și colectorii se oprește automat. Toate problemele legate de datorii vor fi soluționate de un manager financiar numit de instanța de arbitraj. Citiți despre cum să vă declarați Oficial insolvabil în articolul despre falimentul personal.

Nu vreau să comunic cu colecționarul. Ce să fac?

Puteți trimite o declarație creditorului sau colectorului care să ateste că nu doriți să comunicați cu aceștia sau că veți interacționa numai prin reprezentantul dvs. — avocat. Puteți refuza să interacționați cu creditorul sau colectorul după patru luni de la data întârzierii plății.

Trimiteți o astfel de cerere printr-un notar, prin scrisoare recomandată cu o notificare sau o predați personal împotriva unei chitanțe. Dacă ați întocmit documentul incorect, atunci destinatarul este obligat să explice cum să îl emită corect în termen de 10 zile de la primirea cererii.

În același timp, trebuie înțeles: dacă refuzați să comunicați, creditorul va lua cazul în instanță. Și dacă instanța decide că împrumutul sau împrumutul trebuie încă returnat, nu colecționarii, ci executorii judecătorești vor prelua cazul. Și va fi imposibil să fim de acord cu ceva cu ei. Ei au dreptul să vă confiște conturile, să descrie proprietatea și să o vândă pentru a vă achita datoriile.

Poate părea o idee atractivă de a încredința soluționarea datoriilor lor unui avocat sau unui intermediar special — adesea se numesc anti-colecționari sau "debitori". Dar această idee ar trebui cântărită cu atenție.